Het effect dat havermout op je lichaam en gezondheid kan hebben als je het elke dag eet ❤️👍


Tip van Spectrum: Hierboven hebben wij voor geïnteresseerden een gerelateerd filmpje bijgevoegd. Mocht je toch gelijk het originele beeldbewijs willen zien, scroll dan eventjes naar beneden.

SCROLL GELIJK NAAR VIDEO

Ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, zeggen ze.

Ondanks dat het afgezaagd klinkt is het wel echt zo, want het legt de basis voor jouw energiepeil.

gezond
© Beeldauotoriteit / BRIGHT SIDE

Voedingsdeskundigen en artsen kunnen niet stoppen met het aanbevelen van havermout ’s morgens als ontbijt. Het heeft is goed voor je lichaam, het vult en het heeft nog meer voordelen.

Zo kan het bijvoorbeeld ook helpen het risico op hartaandoeningen te verlagen.

Bright Side geeft je 8 redenen om elke dag havermout te gaan eten.

{randomimage}wp-content/uploads/spectrummagazine1,100%,auto,Random image{/randomimage}

Als eerste is havermout ideaal voor de behandeling van ontstekingsziekten, zoals eczeem of irritatie, en bevordert het ook een gezonde huid.

De unieke eigenschappen van havermout komen voort uit de aanwezigheid van een grote verscheidenheid aan vitaminen en sporenelementen in de samenstelling ervan.

Zink helpt de huid te reinigen en toxines en andere schadelijke stoffen te verwijderen.

{randomimage}wp-content/uploads/spectrummagazine2,100%,auto,Random image{/randomimage}

Het vernauwt ook effectief de poriën en heeft een verjongend effect.

IJzer is een van de belangrijkste elementen voor de voeding en de verzadiging van het vocht in de huidcellen.

Mangaan verwijdert zwellingen en ontstekingen, en bevordert ook een snelle genezing van de huid na wonden, kneuzingen, brandwonden en andere micro-ongevallen.

{randomimage}wp-content/uploads/spectrummagazine3,100%,auto,Random image{/randomimage}

Magnesium normaliseert de bloedsomloop en zorgt voor een duidelijke vernieuwing van de huidcellen.

Daarnaast zit het ook boordevol proteïnen die je lichaam nodig heeft.

Een portie of ongeveer 8 eetlepels havermout, geeft het lichaam 15% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid eiwit.

{randomimage}wp-content/uploads/spectrummagazine4,100%,auto,Random image{/randomimage}

Vergeet ook vitamine E, antioxidanten en glutamine niet, die helpen om de spiervezels sneller te regenereren.

Ook is haver rijk aan antioxidanten, waaronder avenanthramiden, die helpen bij jeuk, ontstekingen en een hoge bloeddruk.

Ze bevatten bèta-glucaan, dat de bloedsuikerspiegel verlaagt.

{randomimage}wp-content/uploads/randomquote,100%,auto,Random image{/randomimage}

Hun effect wordt versterkt door de aanwezigheid van vitamine C.

Het is niet geheel toevallig dat het ontbijt sinaasappelsap combineert met havermout.

Ben je benieuwd naar de rest van de voordelen van havermout? Bekijk dan de gehele video.

gezond
© Beeldauotoriteit / BRIGHT SIDE



Deel de onderstaande beelden na afloop met vrienden en familie op Facebook/Whatsapp.

Recent Posts